În urma elaborării noului Deviz de cheltuieli, fundamentării economice a prețurilor pentru serviciile informaționale, publicarea avizelor și comunicatelor în părțile a IV-a și a V-a ale Monitorului Oficial al Republicii Moldova, aplicarea gradului de complexitate în procesarea avizelor și comunicatelor, în scopul asigurării echității concurențiale și acumulării surselor financiare necesare pentru editarea Monitorului Oficial , dispun:
1. Se abrogă ordinele nr. 38 AD din 28 august 2017 și nr. 69 AD din 14 decembrie 2017 cu privire la modificarea prețurilor pentru serviciile informaționale, publicarea avizelor și comunicatelor, începând cu 1 octombrie 2018;
2. Începând cu 1 octombrie 2018, se va percepe tariful de 9,0 lei pentru 1 centimetru pătrat de spațiu de revistă;
3. Se stabilește tariful de 2,5 lei pentru 1 centimetru pătrat la traducerea informațiilor, avizelor și comunicatelor acceptate pentru publicare în Monitorul Oficial al Republicii Moldova (pentru gradul I de complexitate). La traducerea avizelor și comunicatelor cu termeni de specialitate (gradul II de complexitate) se va percepe tariful de 3,5 lei pentru 1 centimetru pătrat. În cazul prezentării textului în ambele versiuni (română și rusă) de către emitent, tariful pentru traducere nu se percepe.
4. În cazul solicitării publicării avizelor și comunicatelor de către persoanele fizice și juridice care au contracte încheiate cu Agenția, până la expirarea valabilității contractelor se va percepe plata conform tarifelor contractuale;
5. Departamentele Monitorul Oficial, Economie și Cancelaria vor efectua toate procedurile necesare în vederea aducerii conținutului prezentului ordin la cunoștința clienților și reperfectarea contractelor prin aplicarea noilor tarife din momentul expirării valabilității contractelor încheiate.
La traducerea avizelor cu termeni de specialitate (gradul II de complexitate ), se va percepe tariful de 3,5 lei pentru 1 centimetru pătrat.
În cazul prezentării textului în ambele versiuni (română şi rusă) de către emitent, tariful pentru traducere nu se percepe.
Se stabileşte pentru persoane fizice elevi, studenţi, pensionari şi invalizi o reducere de 50 la sută din ambele tarife aplicate (conform Ordinului nr. 69 AD din 14 decembrie 2017).
Termenul limită de recepţionare a informaţiilor, comunicărilor, avizelor în regim obişnuit se va considera ora 16.30 a zilei de luni.
În cazul recepţionării avizelor pentru publicare în regim de urgenţă se va percepe plata dublă.
Se stabileşte drept zi de recepţionare în regim de urgenţă a informaţiilor, comunicărilor şi avizelor pentru săptămâna în curs ziua de marţi, orele 9.00-16.00.
(conform Ordinului nr.68 AD din 14 decembrie 2017).
Pentru respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare şi în scopul optimizării procedurii de publicare a avizelor persoanelor juridice şi fizice în Monitorul oficial al Republicii Moldova se stabilesc următoarele cerinţe.
Pentru plasarea anunţului despre lichidarea întreprinderii/organizaţiei solicitantul
1) va prezenta:
a) certificatul de înregistrare a întreprinderii (originalul) cu menţiunea Camerei Înregistrării de Stat: „În lichidare”;
b) extrasul din Registrul de Stat;
c) decizia Camerei Înregistrării de Stat cu menţiunea: „În lichidare”;
d) buletinul de identitate (pentru director şi lichidator); buletinul de identitate şi procura în formă liberă (pentru reprezentant).
2) va completa cererea standard cu aplicarea ştampilei;
3) va depune copiile extrasului, deciziei, iar, în cazul reprezentantului, şi a procurii.
Pentru plasarea anunţului despre reorganizarea întreprinderii/organizaţiei solicitantul
va prezenta:
a) extrasul din Registrul de Stat, eliberat cel mult un an înainte de ziua depunerii cererii, în original;
b) actul de identitate al solicitantului;
c) actul ce atestă împuternicirea de a reprezenta persoana juridică (procură etc.);
d) cererea de publicare a avizului conform formularului standard sau demersul solicitantului.
Pentru plasarea anunţurilor despre schimbarea denumirii, schimbarea adresei juridice, schimbarea capitalului statutar al întreprinderii/organizaţiei solicitantul
1) va prezenta:
a) certificatul de înregistrare a întreprinderii (originalul);
b) extrasul din Registrul de Stat;
c) buletinul de identitate (pentru director); buletinul de identitate şi procura (pentru reprezentant).
2) va completa cererea standard cu aplicarea ştampilei;
3) va depune copia extrasului, iar, în cazul reprezentantului, şi a procurii.
Pentru plasarea anunţurilor despre suspendarea activităţii întreprinderii/organizaţiei solicitantul
1) va prezenta:
a) certificatul de înregistrare a întreprinderii (originalul);
b) extrasul din Registrul de Stat;
c) buletinul de identitate (pentru director); buletinul de identitate şi procura (pentru reprezentant).
2) va completa cererea standard cu aplicarea ştampilei;
3) va depune copia extrasului, iar, în cazul reprezentantului, şi a procurii.
Pentru plasarea anunţurilor privind pierderea de către întreprindere/organizaţie a certificatului înregistrării de stat, certificatului de atribuire a codului fiscal, certificatului înregistrării subiectului plăţii TVA, certificatului de confecţionare a ştampilei, licenţei, ştampilei solicitantul
1) va prezenta:
a) certificatul de înregistrare a întreprinderii (originalul);
b) extrasul din Registrul de Stat;
c) buletinul de identitate (pentru director); buletinul de identitate şi delegaţia (pentru reprezentant).
2) va completa cererea standard cu aplicarea ştampilei (cu excepţia cazului cînd e pierdută ştampila);
3) va depune copia extrasului, iar, în cazul reprezentantului, şi a delegaţiei.
N.B. 1. În cazul plasării anunţului despre pierderea ştampilei, extrasul din Registrul de Stat trebuie să aibă o vechime nu mai mare de o lună.
Pentru plasarea anunţurilor privind ocuparea funcţiilor vacante, organizarea de către întreprindere/organizaţie a licitaţiilor, convocarea adunărilor acţionarilor, anunţurilor judecătoriilor şi executorilor judecătoreşti etc. solicitantul:
Va prezenta anunţul/hotărîrea judecătorească semnat de director/primar/executor judecătoresc/judecător cu ştampila întreprinderii/organizaţiei/executorului judecătoresc/judecătoriei; avizele trebuie să fie în format electronic Word, pe suport de hîrtie în formă tipărită, cu mărimea de caracter 10.
Pentru plasarea anunţurilor de pierdere de către persoana fizică a actelor de proprietate, a documentelor de studii, a legitimaţiei de serviciu, de pensionar, a poliţei de asigurare medicală, a permisului de circulaţie în transportul public ş.a. solicitantul
1) va prezenta:
a) buletinul de identitate (pentru posesorul documentului); buletinul de identitate şi procura notarială (pentru reprezentant).
2) va completa cererea standard;
3) în cazul în care este reprezentant va depune copia procurii notariale.
N.B. 1. În cazul plasării de către reprezentanţi a anunţurilor despre pierderea actelor ce nu ţin de proprietate procura nu este obligatorie.
N.B. 2. Pierderea buletinului de identitate şi a permisului de conducere nu se declară la Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
Pentru plasarea citaţiilor în judecată solicitantul
Va prezenta citaţia semnată de judecător cu ştampila judecătoriei.